Jestem zwolenniczką merytokratycznego podejścia do udzielania wsparcia, promowania i awansowania. Decyzje dotyczące stanowisk, nagród i wspierania powinny być podejmowane na podstawie osiągnięć, kompetencji oraz wkładu pracy.

Studenci i pracownicy, którzy wykazują się wysoką jakością pracy naukowej, dydaktycznej czy organizacyjno-społecznej, powinni otrzymywać wsparcie i możliwości rozwoju, niezależnie od innych czynników, takich jak np. pochodzenie społeczne czy koneksje polityczne.

Zapewni to sprawiedliwe i obiektywne traktowanie wszystkich członków naszej społeczności, a także będzie promować osiągnięcia i wysoką jakości pracy. Wysiłek dydaktyczny, naukowy i organizacyjny powinien przynosić satysfakcję i być wynagradzany.

Wzmocnienie relacji między studentami, nauczycielami akademickimi i pracownikami administracyjnymi.

Uniezależnienie uczelni od różnych form nieuczciwych praktyk, zapewnienie autonomii w podejmowaniu decyzji naukowych, dydaktycznych i administracyjnych.

Modernizacja i rozbudowa infrastruktury klinicznej, badawczej i dydaktycznej uwzględniając najnowsze osiągnięcia w obszarze zdrowia.

WUM WYMAGA ZMIAN

JAK TO OSIĄGNĄĆ?

ZARZĄDZANIE

Struktura organizacyjna

  • spłaszczenie struktury organizacyjnej
  • przypisanie decyzyjności i odpowiedzialności do stanowisk

Transparentne zarządzanie finansami

  • przejrzystość w zarządzaniu finansami uczelni
  • efektywne wykorzystanie środków finansowych

Rozwój infrastruktury

  • modernizacja systemów informatycznych
  • zagospodarowanie poszczególnych kampusów
  • pozyskiwanie środków projektowych na infrastrukturę

POLITYKA KADROWA

Polityka rekrutacyjna

  • transparentne procedury rekrutacyjne
  • zmiana składu komisji konkursowej – wyłączenie rektora
  • ścisła współpraca dyrekcji jednostek klinicznych z władzami rektorskimi

Zarządzanie zasobami ludzkimi

  • działania zwiększające zarobki pracowników
  • rozwój, doskonalenie i kształcenie pracowników
  • rozwój kompetencji interpersonalnych i cyfrowych
  • wdrożenie kultury „dzielenia się wiedzą”
  • promowanie szkoleń, staży i wizyt studyjnych
  • program premiowania

Komunikacja wewnętrzna

  • otwartość w podejmowaniu decyzji i działań
  • transparentność i dostępność informacji
  • przekazywania informacji zwrotnej w rozpatrywanych sprawach

Sprawy socjalno-sportowe

  • uregulowanie dostępności  mieszkań pracowniczych
  • opieka zdrowotna i wsparcie psychologiczne
  • dostępność CSR dla społeczności akademickiej

BAZA KLINICZNA

Modernizacja i rozbudowa infrastruktury

  • wysoka jakości świadczeń, komfort pacjentów i pracowników
  • rewitalizacja Kampusu Lindley’a oraz rozbudowa Kampusu Banacha
  • powołanie Instytutu Onkologii
  • powołanie Zakładu Medycyny Rodzinnej w ramach spółki CM WUM

Współpraca z kadrą zarządzającą

  • ścisła współpraca władz uczelni z dyrektorami/prezesami placówek
  • ustalenie zasad zatrudnienia nauczycieli akademickich
    w jednostkach klinicznych
  • aktualizacja umów dydaktycznych
  • zapewnienie bazy klinicznej do kształcenia na wszystkich kierunkach
  • pełna baza specjalności

KSZTAŁCENIE PRZEDDYPLOMOWE

Rozszerzenie oferty obowiązkowych zajęć do wyboru

  • zajęcia interdyscyplinarne w CSM
  • mikropoświadczenia – współpraca z PW
  • wprowadzenie programu Erasmus Sport
  • wprowadzenie zajęć przygotowujących do LEK/LDEK

CSM jako laboratorium nowoczesnych rozwiązań cyfrowych

  • wirtualna rzeczywistość i AI w dydaktyce

Praktyki i staże

  • oferta placówek – praktyki wakacyjne i śródroczne
  • dostępność miejsc stażowych w jednostkach dla absolwentów WUM

SPRAWY STUDENCKIE

Domy studenckie

  • przejrzyste zasad przyznawania miejsc
  • modernizacja i remont akademików
  • zwiększenie liczby miejsc

Strefy sportowe, rekreacyjne i gastronomiczne

  • dostępność CSR dla studentów
  • zwiększenie liczby punktów gastronomicznych – „posiłek studencki”
  • rozwój i modernizacja stref relaksu

Komunikacja i współpraca

  • spotkania władz uczelni z przedstawicielami studentów
  • transparentność i dostępność informacji
  • przekazywanie informacji zwrotnej w rozpatrywanych sprawach
  • udział studentów w ewaluacji i modyfikacjach programów kształcenia
  • współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami studenckimi

Wsparcie

  • pomoc w kwestiach prawnych
  • opieka zdrowotna oraz wsparcie psychologiczne

KSZTAŁCENIE PODYPLOMOWE

Oferta kształcenia w ramach doskonalenia zawodowego
w zawodach medycznych

  • studia podyplomowe – uwzględnienie aktualnych potrzeb WUM oraz rynku pracy
  • realizacja obowiązkowych kursów doszkalających
  • szkolenia pozwalające uzyskać kompetencje wskazane w rozporządzeniu
  • realizacja szkoleń specjalizacyjnych
  • organizacja kursów komercyjnych (CSM)

KSZTAŁCENIE DOKTORANTÓW

Rozwój

  • WUM Student PhD dla trzech dyscyplin
  • międzynarodowa ścieżka Szkoły Doktorskiej
  • zmiana regulacji dot. możliwości rozpoczęcia specjalizacji w ramach Szkoły Doktorskiej

Wsparcie finansowe

  • wstępne wyniki badań naukowych
  • pierwszoautorskie publikacje

NAUKA I TRANSFER TECHNOLOGII

Integracja potencjału naukowego społeczności akademickiej

  • laboratoria typu CoreLab
  • powołanie Centrum Wsparcia Badań Klinicznych
  • platforma know-how w obszarze badań naukowych

Projekty naukowe

  • spersonalizowana współpraca Działu Projektów
    z naukowcami
  • zmiana podziału kosztów pośrednich z projektów
  • alokacja części dochodu jednostki na dofinansowanie jej rozwoju

Publikacje naukowe

  • fundusz publikacyjny z podziałem na dyscypliny

WSPÓŁPRACA I ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNE

Partnerstwo i współpraca

  • samorządy zawodowe
  • instytucje naukowe
  • podmioty lecznicze
  • firmy farmaceutyczne i technologiczne

Zaangażowanie społeczne

  • rozwój Fundacji Rozwoju WUM
  • konferencje i debaty na temat aktualnych kwestii społecznych i etycznych w opiece zdrowotnej
  • akcje charytatywne i wolontariat dla studentów i pracowników